Veel gestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Informatie voor de school

Wat zijn de prijzen voor de fotografie?

Wij bieden mooie moderne schoolfoto’s tegen een aantrekkelijke prijs, maar wij leveren ook maatwerk. De prijs voor een fotoset wordt bepaald door verschillende opties. Wij spreken deze graag met u door in een persoonlijk gesprek! Wij bieden onze fotodiensten aan vanaf € 4,50 per leerling.

Plan oriëntatiegesprek

Kunnen broertjes en zusjes met elkaar op de foto?

Wij bieden de mogelijk om familiefoto´s te maken aan, maar dit is altijd in overleg met de school. Eventueel kan het rooster ook zo worden gemaakt dat broertjes/zusjes van buitenaf ook op de familiefoto kunnen.

Fotograferen jullie ook op speciaal onderwijs?

Jazeker, wij fotograferen op elk type onderwijs – dus ook op speciaal onderwijs. Wij lichten graag toe welke mogelijkheden wij kunnen aanbieden in een persoonlijk gesprek!

Zijn er voor school extra producten?

Naast de fotosets voor de leerlingen bieden wij de school een aantal extra producten aan. Zoals vergrotingen van de groepsfoto’s, een cd-rom met de gefotografeerde leerlingen, een leuke megaposter van alle leerlingen, schoolverlatersfoto’s, enzovoorts.

Hoe lang kunnen ouders (na)bestellen op de website?

Ouders maken een account aan op onze website en voegen de foto’s van hun kind(eren) toe aan hun Persoonlijke Schoolfotobox. Na een aantal jaar ontstaat hier dan een fraai overzicht van de schoolfoto’s van hun kinderen. De foto’s kunnen dan ook nog jaren (na)besteld worden.

Er waren leerlingen afwezig op de fotodag, wat nu?

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er een aantal leerlingen niet aanwezig zijn op de fotodag. In de meeste gevallen komen wij dan nog een keer terug om de absenten alsnog te fotograferen. We plannen die dag geheel in samenspraak met jullie. En de verkregen foto’s van de absenten leveren wij zo snel mogelijk na de extra fotodag aan.

Vragen over fotografie

Kunnen broertjes en zusjes met elkaar op de foto?

Indien de school daar gelegenheid toe biedt, kunnen er ook familiefoto’s worden gemaakt.

Wat gebeurt er als mijn kind op de fotodag ziek is?

In overleg met de school plannen wij eventueel een extra fotodag in voor kinderen die absent waren op de fotodag.

Kan de foto geretoucheerd worden?

Op verzoek kunnen wij een foto – tot op zekere hoogte – retoucheren. Echter, wij zijn van mening dat schoolfoto’s een karakteristieke momentopname bieden en daarom doen wij dit liefst zo min mogelijk.

Heb ik invloed op de wijze waarop de schoolfotografie wordt uitgevoerd?

De wijze waarop wij de schoolfotografie uitvoeren, wordt afgesproken met de schoolleiding/ouderraad. Zij bepalen de kleur achtergrond, de samenstelling van de fotoset en de wijze van betalen. Je wensen kun je dus aan hen kenbaar maken. Wel kun je zorgen voor prettig zittende kleren, waarin kinderen zich gemakkelijk voelen.

Waarom wordt er van mijn kind een schoolfoto gemaakt?

Wij fotograferen de leerlingen in opdracht van school, zij hebben deze foto’s nodig voor hun administratiesysteem. Als service bieden wij de foto’s ook aan de ouders aan, als herinnering aan de schooltijd van hun kinderen.

Er waren leerlingen afwezig op de fotodag, wat nu?

Een foto is een momentopname. Ook als het gaat om schoolfotografie. Schoolfoto.nl maakt dat moment zo ontspannen mogelijk. Wanneer je niet tevreden bent over de foto van je zoon of dochter, kun je kosteloos de complete fotoset retourneren (aan ons of aan de school, zie de instructies op het machtigingsformulier). Dit is niet van toepassing wanneer je de foto’s via onze website hebt besteld.

Bekijk het filmpje hieronder voor instructies.

Vragen over de online betaling

Hoe betaal ik voor de ontvangen schoolfoto's?

In de fotoset zit een machtigingsformulier of een geldzakje bijgesloten. Deze kan op school worden ingeleverd of direct worden terug gestuurd via bijgeleverde antwoordenvelop, afhankelijk van de afspraken met de school (zie instructies op het formulier).

Uiteraard is het ook mogelijk om veilig te betalen via onze website.
Je kunt dan inloggen met de fotocodes die je op de foto en op het machtigingsformulier kunt vinden.

Klik hier om online te betalen

Hieronder zie je de instructie video voor het machtigingsformulier.

Ik heb de fotoset al betaald, maar krijg toch nog een betalingsherinnering?!

Indien de betaling niet middels een betalingskenmerk is voldaan, kunnen wij de betaling niet verwerken. We verzoeken je daarom ons contactformulier in te vullen. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.

Vragen over bestellen

Hoe bestel ik mijn fotoset?

Je kunt de gewenste fotovellen bestellen op onze website. Klik hiervoor op ‘bekijk en bestel’. Dit is de blauwe knop rechts onder op onze homepage.

Bestellen zonder account.

  1. Klik op de oranje knop ‘foto’s toevoegen’ en voeg je fotocode(s) toe.
  2. De foto’s verschijnen links op de pagina. Om fotovellen te bestellen en/of de groepsfoto klik je op het product ‘Fotovellen’.
  3. Selecteer de schoolfoto waarvan je afdrukken wilt bestellen en klik op ‘Samenstellen’.
    Stel je eigen fotoset samen door de gewenste fotovellen te selecteren (erop te klikken). Rechts van de verschillende fotovellen vind je de groepsfoto, deze kun je ook toevoegen door erop te klikken.
  4. Voeg de samengestelde set toe aan de winkelwagen.

Hierna kun je kiezen om verder te winkelen en andere fotoproducten te bestellen of om je bestelling af te ronden door op ‘volgende’ te klikken.

Bestellen met account.

Je kunt kiezen om je foto’s op te slaan in een account. In jouw account bewaar je de schoolfoto’s van je kinderen in een afgeschermde omgeving en kun je je bestelgeschiedenis inzien.

  1. Klik op de blauwe knop ‘aanmelden’. Meld je aan om een account aan te maken of log in met je bestaande account.
  2. Om je fotocode(s) toe te voegen klik je op de oranje knop ‘foto’s toevoegen’.
  3. Jouw foto’s verschijnen links op de pagina. Om fotovellen te bestellen en/of de groepsfoto klik je op het product ‘Fotovellen’.
  4. Selecteer de schoolfoto waarvan je afdrukken wilt bestellen en klik op ‘Samenstellen’.
    Stel je eigen fotoset samen door de gewenste fotovellen te selecteren (erop te klikken). Rechts van de verschillende fotovellen vind je de groepsfoto, deze kun je ook toevoegen door erop te klikken.
  5. Voeg de samengestelde set toe aan de winkelwagen.

Hierna kun je kiezen om verder te winkelen en andere fotoproducten te bestellen of om je bestelling af te ronden door op ‘volgende’ te klikken.

Wat zijn de voordelen van een account?

Schoolfoto.nl biedt de mogelijkheid om de schoolfoto’s van meerdere schooljaren te bewaren.
Dit kunt je doen door een account aan te maken op onze website. Hier voeg je de fotocode’s die je hebt ontvangen toe om altijd de schoolfoto’s te kunnen bekijken en/of te bestellen.

Jouw account staat in een afgeschermde omgeving waarin je ook toegang heeft tot jouw bestelgeschiedenis.

Hoe maak ik mijn eigen account aan?

Je kunt ervoor kiezen om de schoolfoto’s op te slaan in een account. In je account bewaren wij de schoolfoto’s van jouw kinderen in een afgeschermde omgeving en hier kun je ook jouw bestelgeschiedenis inzien.

Klik op ‘Bekijk en Bestel’ om vervolgens op de blauwe knop ‘aanmelden’ te klikken. Deze staat aan de linkerkant van de pagina.
Om een account aan te maken klik je op ‘Aanmelden’.
Wanneer jouw account succesvol is aangemaakt ontvang je van ons een mail.

Zodra jouw account succesvol is aangemaakt kunt je de schoolfoto’s van meerdere schooljaren bewaren op onze website.

Kan ik mijn eigen fotoset samenstellen?

Via onze website bestel je de fotovellen die je wilt ontvangen, de fotoset bestaat dus volledig uit de door jou uitgekozen fotovellen. Je kunt zelf kiezen welke en hoeveel vellen je wilt toevoegen in onze winkel.

De zelf samengestelde set bestaat uit fotovellen van 13/19 cm. Wil je liever een 20×30 of 30×45? Ga dan naar fotovergrotingen.

Om fotovellen te bestellen en/of de groepsfoto klik je op het product ‘Fotovellen’.
Hier selecteer je de schoolfoto waarvan je een set wilt samenstellen en vervolgens klik je op ‘Samenstellen’.
Je stelt je eigen fotoset samen door de gewenste fotovellen te selecteren (erop te klikken). Rechts van de verschillende fotovellen vind je de groepsfoto, deze kun je ook toevoegen door erop te klikken.

Let op, het is niet mogelijk om in 1 zelf samengestelde set verschillende fotocodes (verschillende kinderen) te gebruiken.

Hoe bestel ik alleen de groepsfoto?

De groepsfoto is gekoppeld aan de portretfoto van jouw kind.

Onze website geeft je de optie om je eigen set samen te stellen, je kunt dus zelf kiezen welke en hoeveel vellen je wilt toevoegen in onze winkel.
Indien je alleen de groepsfoto wilt bestellen kunt je dit doen in de winkel bij de ‘Fotovellen’. Hier klik je dan enkel de groepsfoto aan om deze vervolgens te bestellen.

Ik ben mijn fotocodes kwijt, wat nu?

Wanneer je een account aanmaakt op onze website en de foto’s van je kind(eren) toevoegt, bewaren wij je schoolfoto’s. Deze kun je dus op ieder gewenst moment (na) bestellen. Na een aantal jaar ontstaat hier dan een mooi overzicht van de schoolfoto’s van jouw kinderen. De foto’s kunnen dan ook nog jaren (na)besteld worden.

Wat moet ik doen als ik een deel van mijn bestelling niet heb ontvangen?

Wij versturen sommige producten los van elkaar.

De fotovellen van 13×19 en 20×30 worden via briefpost verstuurd met PostNL. Indien mogelijk worden kleinere fotoproducten zoals telefoonhoesjes en sleutelhangers samen met de briefpost verstuurd.
Deze ontvang je dus in een keer in je brievenbus.

Grotere producten zoals de lunchboxen, mokken en wandproducten worden via de pakketpost van PostNL verstuurd. Deze passen dus niet door de brievenbus en worden aan de deur aangeboden.

Mocht je toch iets missen of vragen hebben over de ontvangen producten, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.