Vragen over bestellen

Hoe kan ik schoolfoto’s bestellen?

Schoolfoto’s bestellen kan middels onderstaande stappen:

  1. Ga naar: winkel.schoolfoto.nl
    Onze website werkt het beste op een vaste computer of laptop in de webbrowser Google Chrome (deze browser kun je hier gratis downloaden).
  2. Klik bovenaan op ‘Fotocode toevoegen’
    Let op! In het eerste vakje vul je het eerste deel van de codes in (dit zijn zeven cijfers voor het streepje) en bij het tweede vakje vul je het tweede deel in (dit is een cijfer/lettercombinatie en is hoofdlettergevoelig!)
  3. Bovenaan verschijnen nu uw foto’s.
    Je kunt nu per foto een achtergrond kiezen.
  4. Voor de fotovellen en de groepsfoto kiest u het product ‘Fotoset samenstellen’.

    Hier kun je zelf de foto(‘s) kiezen die je wilt bestellen, met de gewenste achtergrond(en).
    Indien je een kortingscode hebt gekregen, kun je deze bij stap 4 invullen.
    Vergeet niet om de producten toe te voegen aan de winkelwagen.

    Hierna kunt je kiezen om verder te winkelen en andere fotoproducten te bestellen (‘verder winkelen’) of je kunt de bestelling afronden door in de winkelwagen op ‘volgende’ te klikken.

Ik wil de achtergrond van een foto veranderen?

Dat kan. Je verandert de achtergrond middels de knop ‘Achtergrond wijzigen’ onder de foto. We hebben keuze uit ruim 200 achtergronden.

Ik wil meerdere foto’s in één set combineren?

Dat kan, mits de foto’s van hetzelfde kind zijn en onder dezelfde fotocode staan. Je kunt bij het product ‘Fotoset samenstellen’ bovenaan wisselen tussen de verschillende foto’s (en achtergronden) en vervolgens van elke foto de gewenste fotovellen selecteren bij stap 2.

Kan ik van meerdere kinderen foto’s bestellen binnen één bestelling?

Ja. Dan stel je eerst een set samen van het eerste kind, deze plaats je in het winkelmandje. Vanuit daar kun je ‘verder winkelen’ en de tweede foto bestellen binnen dezelfde bestelling.

Welke betaalmethodes zijn er?

Je kunt betalen via iDeal, eigen overschrijving en creditcard.

De kortingscode werkt niet

De kortingscode is een bepaalde periode geldig, de einddatum vindt je op de bestelkaart.
De algemene kortingscode is alleen geldig op Fotovellen of Fotosets, niet op andere producten.

Hoe voeg ik fotocodes toe?

Klik op onze bestelpagina bovenaan op ‘Fotocode toevoegen’
Let op! In het eerste vakje vul je het eerste deel van de codes in (dit zijn zeven cijfers voor het streepje) en bij het tweede vakje vul je het tweede deel in (dit is een cijfer/lettercombinatie en is hoofdlettergevoelig!)

Ik ben de fotocodes kwijt, kan ik nieuwe ontvangen?

In verband met de AVG schrijft ons beleid ons voor geen fotocodes door te geven. Als je de fotocodes (opnieuw) wilt ontvangen, dan kun je deze via de school bij ons aanvragen.

Mijn fotocode wordt niet herkend

Onze fotocodes bestaan uit 7 cijfers voor, en een cijfer/lettercombinatie na het middenstreepje (voorbeeld: 1234567 – ABC4D5F). Als jouw codes er anders uit zien, zijn het vermoedelijk geen fotocodes van ons en waarschijnlijk van een andere fotograaf.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Onder het aanmeldscherm vind je een knop ‘wachtwoord vergeten’. Na het opgeven van jouw e-mailadres, ontvang je binnen enkele minuten een e-mail met een link waarna je jouw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Hoe bestel ik een 10x15cm foto?

Helaas hebben wij dit formaat niet in ons assortiment. Onze fotovellen waarop (in ieder geval) één van de foto’s de helft van het fotovel bestrijkt, zijn 9x13cm. Deze passen vaak mooi in een 10x15cm lijstje met een passe-partout.

Waar vind ik de groepsfoto?

Je kunt de groepsfoto bestellen bij het onderdeel ‘Fotoset samenstellen’. Je kiest dan links de bijbehorende portretfoto en klik je verder op ‘Samenstellen’. Op deze bestelpagina vind je rechts van de fotovellen de groepsfoto. Deze selecteer je door erop te klikken.

Ik wil de groepsfoto digitaal kopen

Het is niet mogelijk om de groepsfoto digitaal te bestellen, dit in verband met de aangescherpte wetgeving (AVG). Je kunt deze bestellen bij het onderdeel ‘Fotoset samenstellen’.

Is mijn bestelling al verstuurd?

Indien je een account hebt aangemaakt, kun je op de status-pagina nagaan of de bestelling al is verzonden. Als je geen account heeft, kun je ervan uitgaan dat jouw bestelling binnen vijf werkdagen met partijenpost wordt verstuurd.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen

Indien je een account heeft aangemaakt, kun je op de status-pagina nagaan of de bestelling al is verzonden. In principe versturen wij alle bestellingen binnen vijf werkdagen met partijenpost. Als er reeds twee weken zijn verstreken, kunt u ons een berichtje sturen. We zullen dan zo snel mogelijk nagaan waar uw bestelling is. Vul hier het formulier in.

Zijn er nog meer foto’s gemaakt van mijn kind?

Met de school wordt het aantal beschikbare foto’s afgesproken. Onze fotografen kiezen zelf de beste foto’s. Soms zijn er meerdere foto’s gemaakt. Als u andere opnames wenst in te zien, kun je ons via onderstaande link een berichtje sturen. We zullen dan zo snel mogelijk reageren.Vul hier het formulier in

Kan ik achteraf nog wijzigingen doorvoeren in mijn bestelling?

Dat is helaas niet mogelijk. De bestellingen worden na ontvangst door ons direct verwerkt, waardoor het wijzigen van een bestelling niet meer mogelijk is. Controleer daarom goed of je bestelling correct is, voordat je deze afrondt.

Vragen over betalen

Welke betaalmethodes zijn er?

Je kunt betalen via iDeal, eigen overschrijving en creditcard.

Ik heb de fotoset al betaald

Op de status-pagina kun je de up-to-date status van de fotoset bekijken.

Ik heb de fotoset retour gestuurd

Op de status-pagina kun je de up-to-date status van de fotoset bekijken.

Ik heb een machtigingsformulier opgestuurd

Op de status-pagina kun je de up-to-date status van de fotoset bekijken.

Mijn fotocode wordt niet herkend

Onze fotocodes bestaan uit 7 cijfers voor, en een cijfer/lettercombinatie na het middenstreepje (voorbeeld: 1234567 – ABC4D5F). Als jouw codes er anders uit zien, zijn het vermoedelijk geen fotocodes van ons en waarschijnlijk van een andere fotograaf.

Zijn er nog meer foto’s gemaakt van mijn kind?

Met de school wordt het aantal beschikbare foto’s afgesproken. Onze fotografen kiezen zelf de beste foto’s. Soms zijn er meerdere foto’s gemaakt. Als u andere opnames wenst in te zien, kun je ons via onderstaande link een berichtje sturen. We zullen dan zo snel mogelijk reageren.Vul hier het formulier in

Ik krijg een herinnering, maar mijn zoon/dochter heeft geen fotoset gehad

In de meeste gevallen krijgen de leerlingen de fotoset uitgedeeld door hun mentor op school. Als hij/zij de fotoset ook niet meer heeft, dan kun je contact met ons opnemen via ons
contactformulier

Hoe retourneer ik de foto’s?

Je vindt de retour-methode op het incassoformulier. In de meeste gevallen zit een antwoordenvelop verpakt in de fotoset waarin de niet-gewenste foto’s aan ons retour kunnen worden gestuurd.

Ik wil de fotoset graag retour sturen, maar ik heb geen antwoordenvelop meer

Je kunt de foto’s retour sturen aan ons antwoordnummer:

Worden de foto’s geretoucheerd?

Alle foto’s worden voorzien van een kleur-correctie. Retoucheren doen wij echter niet.

Wat gebeurt er met foto’s die ik terugstuur?

Alle geretourneerde foto’s worden door ons vernietigd.

Staat je vraag hier niet tussen?

Vul dan ons contactformulier in.